Monday, August 31, 2009

Uf

Dette er ikke én af yndlingstyperne på en aften.
Alt omkring mig er pakket i kasser og sække.
Det er ikke noget at pive over.
I morgen står de bedste mennesker mig bi med latter og muskler.
De gamle står vanvittig tidligt op i det århusianske og stiller op med malerruller og jysk "det må vi da lige ha´ ordnet"-attitude.
Alt er godt.
Eller meget blir godt.
Der er bare lige den her aften - som springet mellem to plinte i jorden er giftig.

I morgen er det væk.
Når jeg lander, bliver højttalere og kaffekværn sluttet til som det første.
Bobler og glas ligger øverst i bunken.
Jeg mener - 68 kvadratmeter venter mig - og et æbletræ!
For at citetere Duus:
det blir helt vildt godt
Jeg ved det godt.
Og jeg piver.
I aften.

2 comments:

Marina said...

Den følelse kender jeg godt. Det er svært at lukke kapitler ned også selvom de der skal til at åbne tegner endnu bedre. Jeg håber du lander smukt og selvfølgeligt på føderne i det nye.

Dot said...

Tak Marina, det tegner godt. Bøger og køkkentøj er kommet ud af eksilet, og så er man hjemme igen.
Overgange er bare - farlige, ligesom folkeeventyrene så skrækindjagende godt fortæller det, Ik?

Followers