Tuesday, November 24, 2009

En Farmor

Hun har gjort det igen.
Min 92-årige jyske Farmor har igen været i KBH. Ingen kanalrundfart, vagtskift eller vejrbåd - bare frokost i min verden, middagslur på sofaen og så dagens højdepunkt: middag på restaurant.
Stigende alder og faldende snakkesaglighed forhindrer hende ikke i stadig et brilliere med den slags kommentarer, hun mestrer helt særligt, og derfor blandt venner har været anledning til fremkomsten af kommentartypen "en farmor".
Og Farmor afleverede da også selv "en farmor" et par gange i løbet af dagen. Under min servering af eftermiddagskaffen, som bestod af Kenya AA på stempel og varm, cremet mælk, ville hun da godt vide, hvad det var for pjadsk, jeg hældte i hendes kaffe!?
Jo jo, hun kan endnu, min kære Farmor. Dejligt.

No comments:

Followers