Thursday, March 3, 2011

Jeg har lige hentet..

...Søren Ulrik Thomsens digtsamling Rystet spejl, som jeg har ventet på i ni år. Den udkom i forgårs, men den dejlige bogdame på Nørrebrogade foreslog mig at lade den ligge i butikken til idag, for så ville Thomsen komme forbi og signere den til mig.
Nu har jeg den så endelig - og så skal jeg endda ud af døren uden tid til lokumslæsning. Nåede dog første side, hvor han citerer Werner Aspenström. Passer så glimrende til min søndagsfølelse, hvor mine 32 år slog til.
Der kommer helt sikkert mere SUT på Overspring, for nu altså Aspenström:

Nylig blive til.
Snart forbi.
Vi?
En strøm
af langsomme lyn
på gaden.

2 comments:

Madame said...

Håber du fortæller, hvad du synes om hans nye digtsamling, Dot! Jeg har været med til at lave adskillige radioudsendelser om SUT til litteraturprogrammet Alfabet og har haft ham i studiet. Han kan sandelig noget med ord ...

Dot said...

Det kan han! Hvor spændende et job Madame... Jeg lover, at lade høre fra mig :-)

Followers