Saturday, December 26, 2009

Det er livet, der gør det...

Midt mellem to korrekturlæsninger, faldt jeg over et interview i Politiken, hvor "den gudløse antrpopolog" Dennis Nørmark interviewer Sørine Gotfredsen, præsten og journalisten. Hendes svar på sidste spørgsmål ramte mig. Sidder og nikker anerkendende - lettet over at slippe for én af de dér "det-er-bare-den-mørke-nat/Gud-slipper-dig-aldrig"-kommentarer."Mit sidste spørgsmål: Du tror, Gud findes – kunne du blive overbevist om det modsatte?

»Det er muligt, at jeg kan miste min tro. Det er enhver troendes skræk, at man på et tidspunkt i sit liv mærker, at man ikke tror længere. Men du kan ikke overbevise mig. Det er ikke argumenter, men livet, der gør, at man mister sin tro«."

Den gudløse udspørger præsten - Politiken.dk

No comments:

Followers