Monday, January 30, 2012

The Florence Phenomena + renaissance of childhood


Min roomie har tilføjet Vogue og Dansk til lokumslæsningen, som indtil hun flyttede ind højst kunne svinge sig op til ældre udgaver af Cover, og ellers hang i Søren Ulrik Thomsens digte, Psykolog Nyt og vin- og kogebøger. Men nu er repertoiret altså dejligt udvidet, og det første jeg falder over, er Vogues artikel med min yndlings Florence - det gudesmukke væsen i Florence & the Machine.
Jeg er ikke kommet igennem artiklen endnu, gemmer den til hængekøjen efter, at det der speciale har fået tilstrækkeligt med opmærksomhed for i dag. Men jeg har læst nok til ikke at undre mig over, at hun taler til mig udover skønheden.
"I was a really scared kid. I think in a sense I´m having a renaissance of childhood. I´m embracing the world, instead of being followed by nightmares all the time."

No comments:

Followers