Monday, May 4, 2009

Uden for nummer

Der er dage, som bare skal se at få sat nogle v-tegn på læseplanen.
Og så er der dage som denne.
Begynder i et langt stræk med vellyd, en langsom morgengrød og et luksuslangt bad. Et go-morgen bip til legekammeraten , der bare venter på, at jeg vågner og får mig bevæget hen til morgenkaffen i vores stamkarm.
En stempel senere - Hva´skal vi så?
Tjah... jeg kunne egentlig ikke drikke mere kaffe. Men det var heller ikke længslen efter eksamenshjørnet, der tyngede.
Men ok, vi gør det - hej du, så går vi hjem og får lavet noget. Okay så...
Men.. om det var turen hjem gennem den ekploderende, regngrønne Assistens eller bare det faktum, at læseplanen er fiktiv, da den i virkeligheden ville kunne gøre en sart sjæl suicidal. Jeg ved det ikke. And I don´t care, det første er jeg, men absolut ikke det sidste. Til gengæld har jeg en uhelbredelig svaghed for denne måned, der rimer på alle gode sager. Rabarber. Kartofler. Løvstikke...
Jeg fór ud og købte ind, sikrede mig, at både 1.og 2. smagsdommer er på pletten senere i aften og i morgen, og siden har jeg leget i køkkenet.
Det er ingen højtragende gourmetudskejelser, det er bare frisøren, der skal giftes, og derfor vil have den københavnske kogekone og en ordentlig røvfuld sandwich transporteret til Sønderjylland senere på måneden, og selvom han har fuld tillid til mine påfund, så vil han gerne vide, hvad jeg har tænkt mig.. Så det tænkte jeg så over idag..
Og således blev jeg og mine spirende intentioner om en arbejdsom dag rendt fuldstændig over ende af råvarer og krea i mit køkken. Og guud hvor jeg savner mit gamle køkkens havudsigt og danseplads, men det blev så istedet en intim svingom med bl.a. nye kartofler, rygeost og afslutningsvist Blå kornblomst, nødder og solbær...

Skøn dag uden for nummer, resten må være op til smagsdommerne...

2 comments:

Sifka said...

Total nydelse skal der til, og det ligner grunden til en sommersalat, der på dit billede. God aften:)

Dot said...

Sommersalat-ingredienser ja, som blev transformeret til nogle ret vellykkede rugbrødssandwichs, som lige justeres lidt og så bliver produceret i 300 stk om et par uger..
Nydelsen bliver total, når der er danske kartofler på banen :-)

Followers