Thursday, January 27, 2011

Efter

Efter Skabelsen, god sex og eksamen.... hvad sker der så?
Man keder sig.

Det er, hvad Lechsen og jeg ved fælles hjælp mener at kunne citere vores gode gamle Grønkjær for med vanlig charme at ha´ forelæst os på universitetet.
Jeg keder mig nu ikke..
Eksamen blev så dejlig veloverstået igår. Ingen var i tvivl om, at klinisk psykologi og Acceptance and Commitment Therapy er min hylde. Så jeg er glad. Og meget lettet. Faktisk er det som om, at 10 års eksamenspres steg af skuldrene i går kl 14.36.
Dét, at der stadig ligger et speciale og venter på en fest med M og mig i efteråret, ændrer faktisk ikke på, at den her sidste eksamen i den grad føles som en milepæl. Vel at mærke i noget, som nogle måske har frygtet var et hængedynd af evighedsstudier.
Men nej. På papiret bliver der ikke meget evighed over det. Men i praksis kan jeg nok ikke holde mig fra at blive ved at blive nysgerrig og forundret over de der mennesker.
I aften er det de gamle og ungerne i Århus, som jeg vil forundres og lege med. Så nej, ingen kedsomhed idag.

3 comments:

Lene said...

Så godt med den eksamen! Tillykke igen.

Madame said...

Tillykke - hvor er det dejligt for dig! Det må være skønt nu at vide, at at 10 års eksamenspres steg af skuldrene i går ...

Dot said...

Ja! Tak. Og godt at omfanget af pres nogle gange først mærkes bagefter :-)

Followers