Tuesday, January 25, 2011

Forkælet syrehoved

Tager mig sammen. Sådan virkeligt. Med minutur og højttalende mundtligt oplæg for mig og miss. Lige så meget som jeg engang bare kunne det der med skarpheden og den mundtlige eksamen, lige så meget er det som om, at tidligere tiders adrenale syrebad har kogt de funktioner til ukendelighed i mine hjernefolder. Så nu prøver jeg det, jeg aldrig har behøvet. Nemlig at tage mig sammen. Og forberede mig på den der kedelige, strukturerede måde.
Det er groft nok! Eksamen på kandidatniveau, og jeg sidder her dagen før og tager det så seriøst, at jeg har aflyst yogaen...
Kæft jeg har vist være forkælet hidtil. Dvs. ikke helt indtil nu, det er bare først i dag, det går op for mig, at jeg jo kunne kompensere for deficitterne med lidt struktur..!
Dog ikke mere, end at jeg altså nu alligvel sidder på Overspring!?
Men tilbage til arbejdet med manus - har nemlig luret, at tankemylderet har tendens til at sløre min passion og viden om dét, jeg rent faktisk ved noget om. Nemlig at accept er vejen fremfor kontrol.
Så jeg accepterer syrehovedet her - og tilsætter et nip kontrol, for ikke at falde i den modsatte grøft.

No comments:

Followers