Thursday, February 10, 2011

Manden i mit liv, Steffen B. og tågesnak?

Ok, nu må jeg simpelthen bede om hjælp og input, før min egen lille mølle maler sig sammen. Sagen er, at jeg elsker Steffen B. Udover at han i mine øjne er én af de ikke så mange, hvis lækkerhedsfaktor ikke ganges med 0 af, at han har skjorte og jakkesæt på, så udmærker han sig med en endnu større lækkerhed i sine ord og spot-on måder at sætte dem på alt det, jeg åh-ja-lige-præcis-kender alt for godt. Og det på en måde, som er så ligetil, at man ikke skal have det store fortolkningsapparat igang for at vide, hvad vi taler om.
Eller hvad?
Er det bare mig, der synes, at han taler T Y D E L I G T??

Sagen er, at jeg igen og igen bliver kaldt Brandt. Noget af et kompliment syntes jeg jo - indtil det endelig blev udredt, at jeg altså er Brandt, når modtageren bliver væk i mine ord og billeder og utålmodigt men bestemt beder mig om at udtrykke mig klart og tydeligt.
Jamen jeg forstår det ikke! Jeg udtrykker mig jo med al ønskelig tydelighed - ligesom Brandt - altså bare ikke helt på hans niveau.
Så jeg er forvirret på flere planer.
Der er da ingen tvivl om, at det handler om min klasselærer, om kærester på Månen, at hunden bider, bjørnen sover og drømmer kun om dig - eller hvad?

Svar udbedes. I øvrigt er der mere Brandt i Ud & Se.
Glæder mig til blive klogere på tågesnak og poesi, og lader for nu Brandt selv lukke af med lidt fra Big time og honning til manden i mit liv og alle andre, der går og regner lidt for sig selv:

Bliv ikke hængende fast et sted
gå hellere planken ud
og hvis du kvæles i virkelighed
må du endelig sende bud

Big time og honning
blomster og bier
Løber og Dronning
prinser og piger
Stemmer i flertal
forår i hovedet
Sidste udkald
koldt vand i blodet

Går og regner lidt for mig selv
hvor er det lige du kommer ind?
Skulle man ændre i den store tabel
før alt går op i ingenting?

4 comments:

Madame said...

Jeg er ret vild med hans tekster - de er så sære og søde og sjove, at det er en fryd :-)

Lene said...

Altså jeg forstår det dårligt. Men vi kan godt blive enige om, at det er pakket lækkert ind... i ord og gråt.

Anonymous said...

Og jeg, jeg er ikke tabt bag en vogn
Den kørte bare forbi en dag jeg vendte ryggen til.
Nu ser jeg mest livet sådan lidt fra oven
Og på afstand kunne du minde om et lykkeligt mellemspil på min vej
Altid en fornøjelse at synge og danse med dig ;)

http://thomasduus.dk/Carina/DICKOW.mp4

Dot said...

Ok - således forvirret på et mere oplyst grundlag er det jo bare, som det altid er - for nogen er tågen soleklar, og for andre er tydeligheden tåget.
Og så kom Dickow lige ind fra højre. Hun er vel også nærmest Steffens niece...
Anyway - Steffen er overalt disse dage. Nu også på én af gratisavisernes forside idag i toget.
Nogen må jo kunne forstå ham udover mig og Madame så :-)
God weekend!

Followers