Wednesday, February 9, 2011

Noget om A, B og D

Det er jo ikke for sjov, at det er blevet printet ind i barnegranitten, at Har man sagt A må man også sige B. Jeg har været Amenneske helt fra begyndelsen, hvor mit absolutte skrækscenarie var tanken om, at resten af huset skulle overveje at sove længe om lørdagen og først spise morgenmad halv ni.... Men nu er jeg så endelig kommet til B.
De sidste uger, der har været dejligt vakumerede mellem overstået eksamen og endnu ikke opstartet job, har sat turbo på min udvikling af Bmennesket. Nætter under dynen med Hildegard II. Bakserier med min nye hjemmeside. Alt sammen får mig til pludselig at opdage, at midnatten er rykket ind. Langsomme morgener, der godt nok begynder tidligt med kattekram, men som først vågner et godt stykke op ad formiddagen klar til bløde bukser, for så over middag at være klar til at møde verden over en kop kaffe på baren i fuld uniform - det klær´ mig.
Er måske ligefrem ude i en hypotese om, at jeg i virkeligheden er et Bmenneske, hvis jeg selv skulle bestemme. Og dér er der i hvert fald ikke brug for hypoteser eller personlighedstest for at slå fast, at det er min meget udtalte præference - at bestemme selv.
Nu er der bare det. at virkeligheden har velsignet mig med et drømmejob - til gengæld for min frihed og mit nyfundne Bmenneske. Farvel selvbestemmelse. Farvel yndlings-impulsivitet.
Dvs. jeg har vist ikke helt fået sagt ordentlig farvel. Det ser ud til, at jeg nu er en mutant, der er Bmenneske om aftenen og Amenneske om morgenen, hvilket i mit tilfælde af søvnbehov er en utrolig dårlig kombination.
Ugens to første arbejdsdage begyndte begge i den der ondskabsfulde forpustelse, man rammes af i sekundet efter, at man har spurtet efter bussen og ikke nået den. Samtidig havde stormen nedlagt S-togsfunktionen og i bare forvirring og for-hurtigt-ud-af-sengen-hed lod jeg mine yndlingsskindluffer ligge på Svanemøllen.
Så jeg må konkludere (igen), at man ikke nødvendigvis skal tro på alt, man har fået indprentet. Hvis man skal sige A, så skal man holde sig fra B aftenen før - hvis man er D.

No comments:

Followers